El govern insensible a la demanda dels veïns: el bus no tornarà

Publicat per el 21 març 2012 a Notícies | 0 comentaris

 

Notícia sobre la manifestació veïnal del 13 de març apareguda a l’informatiu Set Informa de Canal Set

Més de 1.000 signatures, pancartes a tot el poble i diferents manifestacions (la darrera amb més de 150 persones) no són arguments suficients perquè el govern CiU-PP escolti al poble al que diu representar. El 13 de març la comissió de veïns formada per salvar el bus municipal es va reunir amb l’alcalde, el convergent Joaquim Brustenga. Ell no havia fet els deures, però els veïns si. I van demostrar amb arguments i amb xifres que és possible tornar a posar en marxar el transport municipal. Llàstima que els seus esforços caiguin una vegada i un altra en un pou d’incomprensió. El que no pot ser es que els actuals governants vinguin a la reunió sense cap proposta, cap gestió sobre el tema i que davant la proposta veïnal diguin als ciutadans que facin ells de gestors públics i que busquin els diners! Sense parlar del menyspreu que els representants van tenir cap a membres de la comissió, amb al·lusions a temes personals a alguns d’ells.

La comissió va plantejar un servei de bus de 10 hores diàries repartides en franges de matí i tarda. El cost per l’Ajuntament seria de 60.000 €. És clar que l’alcalde i el seu soci de dretes estan més per la labor de destinar els recursos públics a coses més peregrines com les banderes, la compra de terrenys, el POUM o contractant a mitja jornada a dos dels seus regidors. Això si que és realment important?

I a sobre tenen la cara dura de manifestar això al butlletí municipal Tornaveu:

 (…) l’administració ha de gestionar amb responsabilitat els seus recursos i si aquests són escassos, s’ha de prioritzar (…) prescindint d’aquelles coses que no es poden pagar.

Alguns exemples del que el govern de CiU-PP entén per “prioritats”:

– Pagar 47.000 € en sous a dos regidors, un convergent i l’altre popular.

– Gastar 90.000 € en el POUM en uns moments en el que l’activitat urbanitzadora és nul·la.

– Comprar per 15.000 € un terreny al costat del camp de futbol que en el seu dia el propietari va oferir per 5.000 €.

– Gastar 10.000 € en canviar una olivera i substituir-la per una senyera a la rotonda de la carretera.

– Mal negociar els crèdits municipals afegint 330.000 € en concepte d’interessos a la despesa pública.

A més de faltar a la veritat de forma descarada quan diuen parlant de Sagalés que “és comprensible que deixin de prestar el servei”. L’empresa no va renunciar mai al bus municipal. I si va deixar de funcionar va ser a petició de l’equip de govern.

En un comunicat de premsa la comissió de veïns manifesta que “acceptem que en una situació puntual de crisi es pugui reduir el servei per tal de reduir els costos, però no que s’elimini.” Pels veïns el servei de bus és un dret i creuen que amb la seva proposta “el retorn del bus té un cost assumible i manifestem la nostra petició del retorn del servei com una demanda irrenunciable”.

Llegeix el comunicat dels veïns

Fes un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>