El Ministerio de Fomento atura la tramitació del Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers

 

QuartCinturó

El Ministerio de Fomento ha arxivat l’expedient d’impacte ambiental del traçat del Quart Cinturó (o Ronda del Vallès) entre Terrassa i Granollers. A la pràctica significa que si es vol continuar amb el projecte de construcció caldrà començar de zero tota la tramitació. Davant d’aquesta situació “és poc probable que Fomento torni a posar en marxa el projecte”, segons ha afirmat el diputat d’ERC al Parlament, Marc Sanglas. Tot i que no passa pel terme municipal de Santa Eulàlia, el traçat previst al pla metropolità afecta greument els barris de Can Marquès, Sant Cristòfol i Can Sabater. A Can Marquès, per exemple, l’autovia passaria a 50 metres de les primeres cases.

La resolució ministerial prové de la demanda penal interposada per la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ja que la tramitació de l’expedient d’impacte incompleix els terminis que marca la llei. És a dir, el ministeri no la va aprovar dins dels terminis legals establerts pel propi govern espanyol.

Els membres de la CCQC no han amagat la seva satisfacció a la roda de premsa celebrada a Sabadell. Han denunciat durant 20 anys “aquesta via forma part d’un model de territori i d’infraestructures caduc, que no dona resposta als reptes de la mobilitat i de la societat del segle XXI, que haurien de prioritzar de manera rotunda el transport públic, la millora de la xarxa viària existent i les infraestructures ferroviàries”. També demanen que en cas de voler reprendre el projecte “qualsevol decisió sobre la seva oportunitat, utilitat o traçat s’hauria de prendre, si s’escau, des del territori i amb el màxim consens del poble català”.

I el POUM de Santa Eulàlia?

La paralització de l’expedient del Quart Cinturó també ha de tenir repercussió al Pla d’Ordenació Urbana (POUM) que ara tramita l’Ajuntament de Santa Eulàlia. Els plànols dibuixen l’alternativa a l’actual carretera de Barcelona entre Can Juli i Can Marquès per connectar amb l’autovia a l’alçada de Santa Justa, a Lliçà d’Amunt.

eix

Si no es construeix el Quart Cinturó no té sentit mantenir aquesta alternativa perquè no tindria connexió enlloc. Resulta més urgent que mai tornar a valorar l’alternativa ja pactada fa uns anys amb els ajuntaments veïns i que preveu fer un ramal de connexió amb la C-17 entre el pont de Can Donat i el polígon Monguit a l’Ametlla.

 

Aquí teniu més informació:

Nota de premsa de la CCQC